標籤

2015年10月21日 星期三

徵文比賽 :公家醫院陳醫生

其實一開始成立醫管局就係政府想慳皮,規定醫管局醫生人工唔能夠高過政府,之後經過一連串改革同埋減起薪點,造成同工唔同酬嘅局面。

一個醫科生大學畢業後如果想成為專科醫生,就一定要加入醫管局做駐院醫生(極小部分專科除外,例如法醫)。即係你幾唔願意都要幫醫管局打工。其實如果一畢業出嚟喺私營機構做普通科醫生,人工真係高過醫管局好多。但係想做專科醫生,醫管局幾刻薄你都要接受。

政府同埋醫管局好似睇死醫生唔敢有乜反抗,就步步進迫。一方面醫生如果有工業行動就好容易影響到病人,大佬,原本已經唔夠人做嘢架啦。另一方面,如果醫生出嚟話要加人工,其實好難得到傳媒同社會嘅支持,啲人會覺得,「喂,醫生已經好高人工啦,你唔鍾意做咪唔好做囉」「醫生梗係要縣壺濟世,咁貪錢學乜人做醫生」「你唔鍾意咪出私家囉你唔做大把人想做啦」跟住就會話,「都話引入外地醫生㗎啦」

其實香港從來冇阻止過外地醫生嚟執業,只係嚟執業之前要考試(類似香港兩間醫學院嘅畢業試)同埋實習一年。

其實回歸之前,英聯邦國家畢業嘅醫生係唔使考試就可以來港執業。咁如果而家外地醫生可以免試就來港執業,咁究竟係淨係英美澳加嘅醫生可以唔使考試,定係全世界嘅醫生都唔使考試呢?係咪即係大陸嗰啲都得?有冇藉口話大陸嗰啲唔得?以前就話英聯邦嗰啲唔使係理所當然,咁而家呢?我哋同大陸係「一個國家」喎。等陣又話我地歧視佢哋。咁其實我好肯定大陸都有好嘅醫生,但係據我所知,喺大陸讀完醫,考完畢業時再實完習,都仲要考一個執業試先至可以做正式嘅醫生,咁即係大陸醫學院嘅程度,連大陸自己都信唔過,而嗰個試嘅合格率都幾低吓。

至於英美澳加嘅醫生喺嗰邊,過慣咗冇咁忙碌嘅生活,而且居住條件一定比香港優勝,有幾多個會想嚟呢?仲有言語嘅問題呢?有啲人話香港人喺外地所生嘅仔女,讀完醫都返唔到嚟,喂,從來冇話唔俾佢哋返嚟喎,考個試咋喎!醫生都考慣試㗎啦。咁如果連個試都費事考,咁佢會有幾想嚟呢?有啲人話合格率低,係保護主義,咁係咪係人去考都應該俾佢合格?其實考試合格與否有好多因素,例如考生自己嘅水平。

醫生都係人(雖然 on call 完照鏡覺得自己似鬼多過似人),人都係要食飯養家。人工當然係其中一個考慮,尤其喺而家呢個咁惡劣嘅制度,咁惡劣嘅工作環境下。咁當然人工唔係唯一嘅考慮啦,如果係嘅話,我哋使乜仲咁浪費青春喺到爭取嗰3%?晨早辭咗職啦(話時話,幫細路仔補習都可能收入好過而家,仲冇人命責任㖭)。

只於出唔出去私家做,我諗好多同事都有唔同嘅諗法,有啲人係想留喺公立醫院吸取經驗,有啲係唔想自己開診所又要顧埋請姑娘、管藥、管數,想淨係睇症。出去私家亦唔係純粹係經濟考慮。當人手短缺到睇一個病人(就算病例複雜)只係幾分鐘時間,其實有冇辦法照顧到病人真正嘅需要?喺私家診所就會好好多。亦有好多人喺醫管局嘅無能管理下,心灰意冷要離開。

好少寫嘢寫咁長,但係呢次加薪事件,真係令我好嬲,亦都好灰心。陰謀論啲嚟講,政府係咪特登想逼走曬現有嘅醫管局醫生,慳返啲人工呢?

既然政府為3%人工話醫管局同政府唔係掛鈎,不如我哋為3倍人工爭取同私家醫生掛鈎。

公家醫院陳醫生

沒有留言:

張貼留言